Datum
17 aug. 2018
Leestijd
5minuten
Nu de scheepvaartindustrie is ingesteld op een aanzienlijke de-carbonisatie koers, is de industrie op zoek naar geloofwaardige, haalbare en rendabele oplossingen om te voldoen aan de IMOs eerste strategie uitdaging om de GHG emissie van de internationale scheepvaart zo snel mogelijk te pieken en de jaarlijkse GHG emissie te verlagen met ten minste 50% in 2050, vergeleken met 2008. Wind voorstuwingstechnologieën kunnen helpen de brandstofkosten significant te verminderen, vaartuigen in overeenstemming met bestaande en aanstaande emissiereglementen te maken, en energiezekerheid en veerkracht op lange termijn te creëren in een veranderlijke markt.

SMM 2018, een van de werelds grootste scheepvaartevenementen in Hamburg, dit jaar gehouden van 4 tot 7 september, biedt een belangrijke gelegenheid voor het onderzoeken van enkele van deze wind voorstuwingsoplossingen en het bezoeken van tentoonstellende bedrijven die 21ste-eeuwse technologie gebruiken voor het aandrijven van de re-introductie van schone, voorspelbare maritieme wind voorstuwingssystemen.

Hoofd van afdeling Schepen bij MARIN, Guilhem Gaillarde benadrukt: “Emissieloze scheepvaart en duurzame activiteiten op onze oceanen zijn de belangrijkste uitdagingen die wij, als maritieme gemeenschap, moeten aanpakken in de komende decennia. Deze energierevolutie heeft de ontwikkeling van slimme oplossingen nodig en het gebruik van wind als een directe energiebron aan boord van schepen is onderdeel van deze revolutie. MARIN, als toonaangevend en onafhankelijk maritiem instituut, wijdt significante inspanning aan het helpen van de industrie met het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en reders in het uitvoeren van deze technieken in hun operaties. Een wind van verandering zal door de scheepvaartsector waaien, dus wees voorbereid!” (MARIN – Hal B2.EG – booth 320).